loading...
دلبرانه
تارا بازدید : 16 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

گروه بنگاه‌ها- زهرامسافر: محصولات فولادی به علت برخورداری از امکانات بالفعل و بالقوه می‌توانند جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی باشند، از این‌رو با تجدیدنظر در سیاست‌های کلان دولت در صنعت فولاد این امر محقق خواهد شد.
به اعتقاد فعالان صنعت فولاد کشور، نبود مواد اولیه، واسطه‌گری، کمبود واردات، نبود سرمایه در گردش و عدم جذب سرمایه‌های لازم از جمله معضلات این صنعت محسوب می‌شود که به اعتقاد آنها تزریق موقت یارانه‌های نقدی به بخش تولید، کاهش تعرفه مواد اولیه از جمله قراضه و آزاد‌سازی صادرات محصولات فولادی به منظور تامین ارز مورد نیاز واحدهای فولادی می‌تواند از عوامل اساسی و کلیدی برای برون رفت از چالش‌های پیش روی صنعت فولاد کشور باشد.  
در‌ حال‌ حاضر كشورما با كمبود شدید آهن‌ قراضه مواجه است و چنانچه قراضه مورد نیاز فولادسازان تامین نشود، تولیدكنندگان آهن‌آلات با ضرر و زیان مواجه می‌شوند.
به گفته فعالان بازار، باید به قراضه به عنوان یک کالای استراتژیک نگاه خاصی داشت. برای این منظور لازم است امکانات و زیر‌ساخت‌های لازم را فراهم کرد كه راه‌اندازی سایت‌های مخصوصی جهت ترخیص قراضه همچنین توجه به بخش خصوصی می‌تواند از جمله راهکارهای موجود باشد.
یکی از راهکارهایی که طی این چند سال به آن بها داده نشده، استفاده از قراضه دریایی است. ما در حال حاضر دارای خطوط کشتیرانی بسیاری هستیم و هر ساله شاهد تعداد زیادی از کشتی‌های از رده خارجيم که با راه‌اندازی و ایجاد یک سایت فرآوری، می‌توان کشتی‌ها را تجزیه و آنها را تبدیل به قراضه کرد. با این کار هم کمبود قراضه در کشور جبران ‌مي‌شود، هم اشتغالزایی ايجاد مي‌گردد.
برای پیشرفت در این عرصه باید قراضه داخلی ساماندهی شود. با راه‌اندازی مراکز مکانیزه و سایت‌های مخصوص فرآوری قراضه، می‌توان قراضه با کیفیت تولید کرد كه تمام این عوامل بستگی به حمایت و توجه‌های کافی دولت و وزرات صنعت و معدن دارد.
 طی ماه‌های اخیر متاسفانه به علت کمبود قراضه تولیدکنندگان و فولاد‌سازان بخش خصوصی به فکر راه‌اندازی کوره‌های قوس الکتریکی به جای کوره‌های القایی شده و مصرف آهن اسفنجی به جای قراضه را در دستور کار خود قرار داده‌اند. اما عرضه آهن اسفنجی نیز با واسطه‌گری و دلالی بسیاری مواجه شده است.
مجید نورشرق، مدیر‌عامل شرکت شمش فولاد کیمیا می‌گوید: در نیمه نخست سال 91 میانگین نرخ قراضه 820 تومان در هر کیلو بود که در مدت مشابه امسال به یک هزار و 345 تومان رسیده است. همچنین میانگین فروش اين محصول در شش ماه نخست سال گذشته یک هزار و 620 تومان بود، در حالی که میانگین فروش قراضه در نیمه نخست امسال به یک هزار و 670 تومان رسیده است.
به گفته وی، با توجه به رشد نرخ قراضه طی مدت یاد شده، اما قیمت بیلت تنها با رشد 50 تومانی همراه بوده است.
مدیرعامل شرکت فولاد کیمیا با اشاره به کاهش تولید قراضه صنعتی می‌افزاید: هم‌اکنون میزان تقاضا برای مصرف قراضه با رشد مواجه است و از آنجا که بازار کشش لازم  براي پاسخگویی به این میزان مصرف را ندارد، نرخ این ماده اولیه با افزایش مواجه شده است.
وی تصریح می‌کند در حالي‌كه قیمت قراضه به دليل افزایش مصرف رشد كرده، اما  به علت عدم صادرات محصولات فولادی و کمبود تقاضا، شمش فولاد شاهد افت مصرف بوده است.
نورشرق خاطرنشان می‌کند: واردات شمش از توجیه اقتصادی برخوردار نیست، زیرا شمش وارداتی هر کیلو به نرخ یک هزار و 740 تومان تمام می‌شود، در حالی که شمش تولید داخل به‌طورمتوسط بین یک هزار و 650 تا یک هزار و 670 تومان عرضه می‌شود، از این رو به علت پایین بودن قیمت شمش تولید داخل، وارد‌کنندگان انگیزه‌ای برای واردات ندارند.
وی معتقد است: به علت ارزان تر بودن شمش وارداتی نسبت به تولید داخل، تقاضا برای محصول خارجی بیشتر است، از این ‌رو برای حمایت از تولید‌کننده داخلی دولت باید صادرات محصولات فولادی را آزاد کند.
به گفته مدیر عامل فولاد کیمیا به‌رغم تصميم دولت یازدهم مبنی بر آزاد شدن صادرات، موانع پیش روی آن زیاد است و به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.
وی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولید فولاد و محصولات فولادی در کشور، می‌افزاید: دولت باید با فراهم کردن زیر ساخت‌های تولید از جمله برق و... علاوه بر کمک به رشد تولید در کشور موجب کاهش قیمت‌ها و بازگشت رونق به صنعت فولاد شود.
نورشرق از اجرای طرح توسعه تولید فولاد ضدزنگ برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: این خط  با ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر‌عامل شرکت فولادسازان جم نیز با اشاره به رکود بازار فولاد در کشور می‌گوید: هم‌اکنون بازار با کمبود تقاضا مواجه است؛ به گونه‌ای که حتی تقاضا برای شمش فولاد که ماده اولیه واحدهای فولادی است بسیار اندک است.
نادر ترکمان، کاهش پروژه‌های عمرانی را از جمله عوامل اصلی رکود حاکم بر بازار فولاد کشور می‌داند و معتقد است: به علت عدم ثبات در مسائل سیاسی کشور، شاهد عدم اعتماد در سرمایه‌گذاری در بخش عمران و مسکن هستیم.
وی همچنین تورم کاذب در بورس را برای اقتصاد کشور بسیار خطرناک می‌داند و تصریح می‌کند: سرمایه‌گذاری در تالار شیشه‌ای به منزله رونق اقتصادی نیست و برای رونق اقتصاد کشور باید سرمایه‌ها به سمت و سوی طرح‌های توسعه عمرانی و تولیدی سوق داده شود.
مدیر‌عامل فولادسازان جم با اشاره به اظهارت اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اعلام نرخ كف برای ارز، خاطرنشان می‌کند: 97 درصد از ارزی که وارد بازار می‌شود از سوی دولت است، به گونه‌ای که دولت بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ارز به بازار محسوب می‌شود، از این رو دولت با سیاست‌گذاری خود چگونه می‌تواند موجب ثبات نرخ آن شود؛ چراکه هم‌اکنون ذخایر ارزی کشور 33 میلیارد دلار اعلام شده و این عدد تمام شدنی است و ثابت نخواهد ماند. شايد دولت پس از آن نتواند ارز زيادي وارد بازار کند.
وی خواستار اجازه ورود ارز از سوی تولید‌کنندگان بخش صنعت به‌ویژه صنعت فولاد شد و اظهار كرد،  این امر جز با آزاد‌سازی کامل صادرات امکان پذیر نیست. ترکمان با اشاره به اختصاص میلیارد‌ها تومان برای پرداخت نقدی طرح هدفمندی یارانه‌ها، می‌افزاید: با کاهش تولید داخل تنها شاهد افزایش روز افزون کالاهای چینی در کشور هستیم و به‌جای اینکه بودجه یاد شده صرف تولید شود، صرف حمایت از واردات می‌شود.
وي تصریح می‌کند: تنها راه برون رفت از این بحران، تقویت بخش تولید کشور است.
مدیر عامل شرکت فولادسازان جم خاطرنشان می‌کند: هم‌اکنون قیمت قراضه به شمش نزدیک شده، از این رو خرید قراضه را به طور کامل متوقف کرده؛ چراکه توان مالی واحدهاي خريدار بسیار اندک است. وی با اشاره به اینکه واردات قراضه نیز به صرفه نیست، خواستار حذف تعرفه واردات قراضه و آزادسازی صادرات محصولات فولادی شد.
ترکمان می‌گوید: دولت باید به تولید‌کنندگان محصولات فولادی فرصت استفاده از ظرفیت‌های صادراتی را بدهد؛ چراکه با صادرات به کشورهای همسایه می‌توان قراضه وارد کرد تا از این طریق نیاز کارخانه‌های تولیدی برطرف شود.
وی با بیان اینکه به علت کمبود مواد اولیه و سرمایه در گردش، اغلب فولادسازان با زیان هنگفتی مواجه شده اند، تصریح می‌کند: از این رو در سررسید بانک‌ها با مشكلات عدیده روبه‌رو شده‌ایم.
مدیر عامل شرکت فولادسازان جم خاطرنشان می‌کند: واحدهای ذوب علاوه بر کمبود قراضه با مشکل دلالی در بازار آهن اسفنجی نیز مواجه‌اند.
به گفته وی، هم‌اکنون مصرف قراضه در کشور سالانه 4 میلیون تن است که در شرایط نرمال 2 میلیون تن آن باید در داخل کشور تولید  و مابقی از طریق واردات تامین شود، این درحالی است که در شرايط کنونی این امر محقق نمی‌شود  و واحدها  بشدت با کمبود قراضه مواجه‌اند.
وی خواستار تجدید سیاست‌گذاری مناسب در بخش فولاد کشور شد و گفت: صنعت فولاد کشور به علت برخورداری از زمینه صادراتی مناسب  در میان محصولات غیر‌نفتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت باشد. ترکمان عدم جذب سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت فولاد کشور را  اساسی ترین مشکل در رشد صنعت فولاد کشور می‌داند و می‌افزاید: از این رو حمایت دولت را می‌طلبد تا بخش خصوصی با قدرت و اطمینان بیشتری وارد عرصه تولید شود.
وی با اشاره به اینکه فولاد از هزاران زنجیره بالادستی و پایین دستی برخوردار است، می‌گوید: در این مقطع از زمان تنها راه نجات صنعت فولاد کشور آزاد‌سازی صادرات است.
مدیرعامل شرکت فولادسازان جم با اشاره به نیاز کشور به 5/24 میلیون تن فولاد در سال و تامین 14 میلیون تن آن از طریق واردات، می‌گوید: دولت دهم به منظور کاهش قیمت‌ها جلوی صادرات را گرفت و از سویی دیگر میزان واردات فولاد نیز کاهش یافت که الان شاهد وضعيت نابسامان بازار فولاد در کشور هستیم و رکود شدیدی بر این بازار حاکم است.
وی معتقد است: در شرایط رکود حاکم بر بازار فولاد کشور، دولت می‌تواند با تزریق موقت یارانه‌های نقدی به این صنعت رونق را به این بخش برگرداند.


تارا بازدید : 38 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)
گاهــــی وقتی کسی از زندگیتان میرود...

دارد به شما لطف می کند.

او فضایی خالی به جا می گذارد.Empty.

برای کسی که لیاقت آنجا بودن را داشته باشد . . .



248

تارا بازدید : 14 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

این روز ها دوره؛دوره ی گرگـــ هاست!

مهربان که باشی...

می پندارند دشمنی!

گرگــــــــــــ که باشی...

خیالشان راحت می شود که از خودشـــــانی!

مـــــــا تاوان گرگ نبودنمان را می دهیم..... 


+زندگی جان..عزیزم!!!اگه افتخار میدی چند قدمی باهام رابیا

+انقدر تعویض نکن...بخدا گاهی میشه رابطه هـا رو تعمیر کرد

+روایت است که : اگر لقمان و ایوب با اینترنت ایران کار میکردند ایوب صبرشو از دست میداد و لقمان ادبشو....

+شماهم چنین دوستای باحالی دارین؟
با دوستام که میگردم وقتی مامانم زنگ میزنه مورد لطف دوستام قرار میگیرم
یکی میگه:اون سیگارو بده من
اون یکی میگه:ببین این دختره چیکارت داره.
یکی دیگه میگه:عجب قلیونی بود جیگرم حال اومد.
خلاصه خیلی نمک ریختن دوستام. فقط رفتم خونه سیاهو کبود شدم


تارا بازدید : 11 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

سلام

دیشب خیلی ضدحال بدی خوردم رضا تو پارک جلو همه خجالتم داد وانتقام گرفت ازم در حالکه خودش میدونم من براش چه کارا کردم و چیا که نکشیدم دلم بدجور شکسته

اما بازم دوسش دارم وپای عشقم هستم تا زندم


تارا بازدید : 20 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)
ﺑﺎﺑﺎﻡ ﺯﻧﮓ ﺯﺩﻩ ﺁﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﻗﺎ ﺗﻮﯼ ﺍﻧﺒﺎﺭﯼ ﺧﻮﻧﻪ
ﯼ ﻣﺎ ﯾﻪ ﻣﺎﺭ ﻫﺴﺖ.
ﻣﻦ ﺗﻌﺠﺐ ﮐﺮﺩﻡ
ﻫﯿﭽﯽ ﺍﻭﻥ ﺑﺪﺑﺨﺘﺎ ﺍﻭﻣﺪﻥ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﻮ ﺯﯾﺮ ﻭ ﺭﻭ ﮐﺮﺩﻥ
ﻭﺳﺎﯾﻠﻮ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺑﯿﺮﻭﻥ
ﺁﺧﺮ ﺳﺮ ﻫﯿﭽﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮑﺮﺩﻥ ﻭ ﺭﻓﺘﻦ ....
ﺑﻬﺶ ﻣﯿﮕﻢ ﺑﺎﺑﺎ ﻣﻄﻤﺌﻨﯽ ﻣﺎﺭ ﺩﯾﺪﯼ ؟
ﻣﯿﮕﻪ : ﻧﻪ ﺑﺎﺑﺎ ﺟﻮﻥ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻢ ﺍﻧﺒﺎﺭﯼ ﺭﻭ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻨﻢ
ﺩﺳﺖ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻮﺩﻡ
ﺣﻮﺻﻠﻪ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ!



تارا بازدید : 15 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

تو این اتاق یه حسی هست

یه حس مبهم و غریب

تلخ ولی خوب میدونم

همه میدن دل رو فریب


تو این اتاق یه حسی هست

یه حس تنهایی تلخ

مثل نگاه آسمون

وقتی ستاره ها میرن



وقتی ستاره ها میرن

آسمون تنهاتر میشه

ولی ماه رو نمیبینه

تو تنهاییاش غرق میشه


تموم حس این اتاق

شبیه چشمای من

تلخیه این نگاه من

توی اتاق موج میزنه


شاید یادم رفته منم

یکی شبیه ماه دارم

غرق ستاره ها شدم

که اینهمه غصه دارم


شاید که حس این اتاق

باید یه کم عوض بشه

نگاهمو رنگی کنم

شاید که تلخی کم بشه


تو این اتاق یه حسی هست

یه حس سرد که مبهمه

شبیه تنهائیمه و

حس میکنم مال منه


تموم حس این اتاق

یه روز یه شب عوض میشه

کافیه تنها نباشم

شاید که دنیام رنگ بشه !


نسیم

9-7-92


تارا بازدید : 18 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)
كالري مصرفي:610           وزن:60.6      حكت شكم:يه بار

ديروز خيلي رعايت كردم. ولي اين گودي چشمهام نگرانم كرده. با اين حال فعلا قصد دار م تا اخر مهر اين روال رو ادامه بدم. بعد وزنم رو ثابت نگه دارم.توكل بر خدا


تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 103
  • بازدید سال : 452
  • بازدید کلی : 3,946