loading...
دلبرانه

تارا بازدید : 17 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

بر اوج محبت علی اوجی نیست / در بحر بجز کرامتش موجی نیست

 

 

در کل ممالک و مذاهب به جهان / مانند علی و فاطمه زوجی نیست

 

 

سالروز نورانی ترین پیوند هستی مبارک


تارا بازدید : 12 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
عزیزنسین داستانی دارد که : اگر می خواهید فرهنگ ، اقتصاد ، تجارت ، گردشگری و در یک کلام زندگی مردمان را  به و بهتر سازید آبریزگاههای عمومی را در یابید  و استناد می کند به تجربه ی قهرمان داستانش  که جمیله ی متموله ی فهیم و اهل کمالی از دیار از ما بهتران را به زیستن با خویش راغب کرده و  قراری با هم نهاده اند تفرج در شهر را و ساعتی نگذشته بانو را نیازی ناگفتنی در تنگنا می نهد و به هر کجا که سر می زنند و سرک می کشند یا نمی یابند یا با هفت قفل آهنجوش مقابل می شوند و در نهایت آن بهشتی دختر اهل فرنگ بی محابا  دری باز می بیند و به درون می شود و خویش را آسوده می کند و از تنگنا می رهاند و قهرمان قصه را رها می کند و می رود و بعدها به کاغذی سرافرازش می کند و در آن می نویسد که مرده شور ببره مملکتی رو که برای فوری و فوتی ترین  نیاز بشری فکری نکرده  و زندگی این جوان استانبولی را  با دوزخ بدل می کند . ما که نرفته ایم اما گویا عقلای ترک  اندرز نسین را به گوش جان شنیده اند و کارهایی کرده اند، خواهرزاده ی ما که تنها یک پروژه تا کارشناسی معماری فاصله دارد  در پی آن است که طرحش را  مجتمع سوارکاری  کار کند و ما گفتیمش که برادر جان  این طرح آبریزگاه عمومی را دریاب که مبتلا به جامعه است و می گوید که چنین طرحی پذیرفته نمی آید که در مراجع و مجامع معماری  از آن سخنی در میان نیست  ، چه بگویم  که عیسی (ع ) را دیدند از شهری می گریخت گفتندش تو که کور بینا می کنی و مرده زنده و دم مسیحایی داری و.. . از چه می گریزی ؟ گفت از احمق می گریزم که هنوزش دارویی به بازار نیامده ؛ باشد که  ننه و نانو و هسته و بنیاد دست به دست هم دهند و این لاعلاج را چاره ای کنند .

 یگان ما چندتایی داشت که نصف متمایل به دوسومش _ بستگی به طبع شما داشت و تعریفتان _  قابلیت بهره وری نداشت از این رو بامدادان که بانگ بیدار باش بر میخاست صفی طویل از جوانان جاصابونی آبی به دست  _ آن روزها خبری از صابون مایع و جایگاهش نبود _ بر درگاه آبریزگاههای  یگان  انتظار را تجربه می کردند و بانگ و نواهای موزون و ناموزون  که آن روزها هنوزش آوای انتظار  ننامیده بودندشان سامعه را نوازش می داد !!! و فدوی به سبب زود خیزیم _ ربع ساعتی پیش از بانگ بیدار باش بر می خاستم _ از این رامش و خنیای بامدادی محروم بودم  و اگر اصل ابطال پذیری پوپر _ پیغامبر غرب _ را پذیرفته باشی شمول آن حکمت بزرگمهری  زیر سوال خواهد رفت که : سحرخیز باش تا کامروا گردی  و اقبالمان از این نظر بلند بود که نیاز به آبریزگاه در گستره ی روز در تابستان  قابل قیاس با زمستان نیست و بگویم که خوابگاههای دانشجویی و مساجد و زندانها و رستورانهای تو راهی نیز از این مصیبت در امان نیستند  ؛ و اما اردوگاه تلو آنجا که آموخته ها را با کار باید بست و آزمون گاه است  ما بر پشته ای در چادر مستقر بودیم و جایگاه قضای حاجت در ته دره ای که بی اغراق باید 200 زینه _ پله و مرحله _ را با شیب 60 تا 70 درجه طی می کردی تا به فضاهای تنگ بی آب و روشنایی می رسیدی و  به جستجوی لولهنگی _ آفتابه _  بر می آمدی و اگر بخت مدد می کرد مخزن آب داشت و تو  می توانستی که  کار را با سرانجام رسانی و  در نظر آورید که نیم شبی تنگتان می گرفت  خواب آلود و چون مستان هتره خوران  زینه ها را می پیمودی و در  تاریکی به جستجوی آفتابه بر می امدی و آبش می کردی و در همان ظلمات به گور اندر می شدی و قضای حاجت می کردی و  بر آمدن شبانه از 200 زینه را  به تجربت می نشستی و  دست می شستی و به بستر می رفتی تا  خواب شبانه را تداوم بخشی و همینها بود که عده ای را به کارهایی وا می داشت که بانی افزایش ضریب بهداشتی  ناحیه بود !!! و همان دوست کتاب ساز رامسری _ متد اطلاع رسانی قطره چکانی _ به جد می گفت که تا به  مصیبتی گرفتار نیایی قدر عافیت ندانی  این بار که به خانه اندر شوم  ماذر را خواهم گفت که سفره به  آنجا  _ استعاره ی مصرحه  که ابلغ من التصریح است _ برد و طعام آنجا خوریم که در قیاس با آنجای اینجا آنجای خانه ی ما  بهشت را ماند و روایح  آنجا مشام را می نوازد که بوگیر در آن نصب است  و ما با استماع این لطایف حالها می کردیم و چیزی نمانده بود که به سماع نیز برخیزیم. اگر می بینید که فدوی در این مقال به اصرار و تکرار  لفظ آبریزگاه را استعمال میکند حکمتی دارد وگرنه ما نیز با نامهای دیگر و رایجتر این  جایگاه آشناییم ؛ خوب من آب بریز. 


تارا بازدید : 33 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

 


 

 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید


  بسم الله الرحمن الرحیم

   عبرت نیوز : روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی درباره بابک زنجانی می نویسد تحریم ها برای این سرمایه دار ایرانی در حکم طلا بودند (حُـکم دسترسی به معدن طلا را داشته _ ع.ع ).
این روزنامه آمریکایی در توصیف زنجانی می نویسد: "
او خود را یک بسیجی اقتصادی می داند در حالی که یک مرسدس بنز اس ال 500 سوار می شود و یک ساعت مچی 30 هزار دلاری در دست دارد، متناسب با مردی که گفته می شود 13 و نیم میلیارد دلار ثروت دارد.
این برای مرد جوان 39 ساله ای که پیشتر پوست گوسفند می فروخته و حالا به عنوان چهره ای ظاهر شده که کمک می کند تا ایران تحریم های اقتصادی آمریکا را دور بزند، چیز بدی نیست. اما همه اینها تا زمانی بودند که از آوریل سال جاری وزارت خزانه داری آمریکا حساب های زنجانی را مسدود کرد و اتحادیه اروپا نیز او را در لیست سیاه قرار داد.
علاوه بر اینها دولت میانه روی جدید ایران هم کارهای اقتصادی او را زیر ذره بین قرار داده و گمان می برد او یکی از حلقه های جریان اقتصادی همراه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق ایران است.
دولت جدید بابک زنجانی را به در اختیار داشتن 1.9 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایرام متهم می کند و مجلس ایران می خواهد در این باره تحقیق کند.
نیویورک تایمز می نویسد:
ظهور و سقوط بابک زنجانی می تواند دریچه ای به شناخت بهتر دنیای پر رمز و راز برخی سرمایه داران وابسته به دولت ایران که با کمک به دولت این کشور در راه دور زدن تحریم های هسته ای خود را بالا کشیدند، باشد.
زنجانی سال ها در عرصه اقتصادی فعال بود اما نامی از او در میان نبود تا اینکه از خود در برابر اتهامات به جیب زدن پول فروش نفت ایران ،در مطبوعات و رسانه ها دفاع کرد (مصاحبه با ایسنا و نشریه آسمان) و این گونه نام او بر سر زبان ها افتاد.
محمد خوش چهره اقتصاد دان ایرانی در این باره می گوید:"
با کمال صداقت ما نمی دانیم که آیا باید بابک زنجانی را قهرمان اقتصادی بدانیم یا یک متقلب! در ایران هر کس که به سرعت به ثروت می رسد در مظان اتهام فساد اقتصادی است."
نیویورک تایمز می نویسد:
زنجانی که از مصاحبه با نیویورک تایمز خودداری کرد،
از سال 2010 با تاسیس شبکه ای متشکل از 64 شرکت اقماری در کشورهای ترکیه، امارات و مالزی به کار خرید و فروش نفت ایران را آغاز کرد و از این طریق در طی این سال ها 17 میلیارد و 500 میلیون دلار نفت خام ایران را فروخته است( !!!؟ ... _ ع.ع ).
به گزارش عصر ایران،
نیویورک تایمز گزارش خود از زنجانی را با نکته ای جالب از نشست زمین در کنار یک پروژه بزرگ ساخت مرکز تجاری زنجانی در خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران پایان می برد و به نقل از یکی از ساکنان محلی می نویسد: آقای زنجانی می تواند این گودال عمیق را با پول هایش پر کند.
1392/7/14

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

     


 وعده-های تو-خالی وَ نظرات التهاب-انگیز  

 فقط اعتماد مردم را سُست میکند ... 

 



  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید


  بسم الله الرحمن الرحیم

  عبرت نیوز: دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی موجود و عملکرد دولت گذشته رفع مشکلات اقتصادی در 100 روز غلو و اغراق است، گفت: دولت یازدهم از اشتباهات دولت گذشته عبرت بگیرد و در تصمیم گیری ها از اجتهاد شخصی خودداری کند.
احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با مهر ، با اشاره به برنامه 100 روزه اقتصادی دولت، گفت: آنچه که مسلم است در این مدت تغییراتی حاصل و ثبات نسبی ایجاد شده است؛
اما با توجه به عملکرد دولت گذشته اینکه دولت یازدهم بتواند در 100 روز تحول و رونق ایجاد کند، اغراق و غلو است.
دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه تغییر و تحول در بازار به گونه ای که برای مردم در 100 روز قابل رویت و لمس باشد امکان پذیر نخواهد بود، گفت: البته دولت مصوبات خوبی را در زمینه تولید و کمک به صادرات و واردات داشته است که اگر با همین شیبی که کار خود را آغاز کرده است ادامه دهد تا یکسال آینده شاهد تغییرات اثرگذار که موجب رونق تولید و بازار شود خواهیم بود.
وی با اشاره به جلسات وزیر بازرگانی با تولیدکنندگان و اصناف اقتصادی گفت: وزیر بازرگانی اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات حوزه تولید دارد و به همین منظور جلساتی را برای شنیدن مشکلات و معضلات بخش های مختلف اقتصادی برگزار کرده است که این جلسات ادامه دارد.
کریمی اصفهانی، با اشاره به 35 مصوبه اقتصادی دولت برای حل مشکلات گمرکی و بانکی گفت:
دولت مصوبه های خوبی داشته است اما آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که این مصوبات و این برنامه های اقتصادی باید ادامه داشته باشد چراکه معضلات اقتصادی در 100 روز قابل جبران نیست و برای ایجاد تحول اقتصادی باید این شیب ادامه داشته باشد و اگر در میانه راه این توجهات کم رنگ شود رونق اقتصادی شکل نمی گیرد.
وی با تاکید براینکه دولت جدید برای ایجاد رونق اقتصادی باید از برخی اشتباهات دولت گذشته پرهیز کند، بیان داشت: بخشنامه های خلق الساعه، عدم ثبات قوانین و اجتهادهای شخصی از جمله مواردی بود که به حوزه اقتصاد در دولت گذشته آسیب زد؛ لذا در دولت جدید هم باید این موضوع رعایت شود همچنانکه اظهارنظر رئیس بانک مرکزی که بدون توجه به خرد جمعی و نظر دیگر اعضای تیم اقتصادی دولت مطرح شد موجب ایجاد التهاب در بخشی از بازار بخصوص بازار ارز شد.
به گزارش مهر، دولت یازدهم پس از آغاز به کار خود برای بهبود وضع معیشت مردم برنامه 100 روزه ای را برای خود تبیین کرد که تاکنون نیمی از مهلت این برنامه 100 روزه گشته است.
1392/7/14

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


تارا بازدید : 21 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
فروش بومرنگ

سلام دوستان، امیدوارم حال همتون خوب باشه، یه مدت سرم شلوغ بود فرصت نکردم بیام. راستش تصمیم گرفتم یه تعداد از بومرنگامو بفروشم، البته فقط واسه دوستانی که مثل خودم چپ دست هستن. همه بومرنگایی که تو پستهای قبلیم ازشون اسم بردمو دارم، هرکس از دوستان چپ دست خواست میتونه واسم کامنت بذاره تا مشخصات بومرنگی که میخواد رو واسش بگم. ضمنا بومرنگهای فروشی من همشون نو هستن و بازم تاکید میکنم فقط برای دوستان چپ دست قابل استفاده هستن.


تارا بازدید : 38 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

بعضی واژه ها...

حروفشون ...

نوشتنشون ...

گفتنشون...

خیلی ساده است اما توش پُر از درد...

بعضی واژه ها ساده به نظر میرسن اما معنی کردنشون سخته...

مثل خداحافظ ...


مدل های عینک آفتابی براتون گذاشتم برید حالشو ببرید
البته این مدل های جدید 2013 عینک آفتابی را از سطح فروشگاه ها جمع اوری کردم

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن اصل

تارا بازدید : 22 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

میخام از خودم بگم

جنسیتم : دختر

اخلاق: نسبتا عالی

مامانم منو مریم جون صدا میکنه

بابام منو دخمل خوشگلم صدا میکنه

عشقم منو خانوم خوشگلم صدامیکنه

خودم خودمو دوسدارم و میدونم که بقیه هم منودوسدارن

ازهمه بیشتر خدای بالا سرمونو دوسدارم و بعدازاون

خانوادم و بعدشم عاشق مهدی جونم هستم والبته

دوتا از دوستام یعنی زهراوبهنازم خیلی دوست دارم وخیلی خوشحالم که یه همچین دوستای خوبی کنارم هستن

خودم درباره ی خودم میگم: دختر نسبتا منحصر به فرد ، عالی و محشر هستم وخیلی احساساتی

بقیش تو پروفایلم نوشتم

یه کار خوب دیگه هم بلدم انجام بدم که کلی دعای خیر پشت سرمه :

نگهداری بچه های کوچیک فامیل ههههههه

امتحانات پایانیه سال دوممو شدم ....؟..(به تو ربطی نداره)البته خودم دوس ندارم

قراربود بهتر از این بشم ولی به دلایل شخصی و خانوادگی (اصلاتوچیکار داری)؟

مامانم به طور کامل ازم راضیه و بابامم همش میگه

یه دخمل دالم شاه نداله و بقیه شعر که فک کنم خودتون  بهتر بدونین

همه ازم تعریف میکنن و همش همش خواستگار میاد خونمون

ولی من قصد ندارم ازدواج کنم چون مهدی رو خیلی خیلی دوست دارم

زیاد حرف میزنم به طوری که میتونم مخ یه شخصو در عرض3:30 بزنم

وقتی که میرم تورخت خواب فکم دردمیکنه ونمتوتنم بگم شب بخیر

وپسر خالم  که منو خیلی دوسداره به من میگه سرنتی پیتی

من دیگه هرچی بود گفتم توهم  اگه خواستی بگو


asian-asian-girl-beautiful-beauty-cute-fashion-Favim.png


مدل های عینک آفتابی براتون گذاشتم برید حالشو ببرید
البته این مدل های جدید 2013 عینک آفتابی را از سطح فروشگاه ها جمع اوری کردم

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن مدل RayBan CAT 8657

عینک ریبن اصل

تارا بازدید : 16 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
بیاموز در عمر خود این و بس که دیگر نگوید تو را هیچ کس
برو حال می‌کن به آنچت که هست چنانکت خبر نیست بالا و پست
چنان بررو از راه بالا ز پست تو گویی تبه رفته آنچت که هست

14 مهر 92


تارا بازدید : 26 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
حالمان بد نیست غم کم می خوریم
کم که نه !هر روز کم کم می خوریم
آب می خواهم,سرابم می دهند
عشق می ورزم,عذابم می دهند
خود نمی دانم کجا رفتم به خواب
از چه بیدارم نکردی آفتاب؟؟؟
عشق آخر تیشه زد بر ریشه ام
تیشه زد بر ریشه ی اندیشه ام
عشق اگر این است مرتد می شوم
خوب اگر اینست من بد می شوم
بس کن ای دل نابسامانی بس است
کافرم دیگر مسلمانی بس است
در میان خلق سر در گم شدم
عاقبت آلوده ی مردم شدم
بعد از این با بی کسی خو می کنم
هرچه در دل داشتم رو می کنم
نیستم از مردم خنجر به دست
بت پرستم, بت پرستم ,بت پرست
بت پرستم,بت پرستی کار ماست
چشم مستی تحفه ی بازار ماست
من نمی گویم که خاموشم مکن
من نمی گویم فراموشم مکن
من نمی گویم که با من یار باش
من نمی گویم مرا غم خوار باش
من نمی گویم,دگر گفتن بس است
گفتن اما هیچ نشنفتن بس است
روزگارت باد شیرین!شاد باش
دست کم یک شب تو هم فرهاد باش
آه!در شهر شما یاری نبود
قصه هایم را خریداری نبود
وای!رسم شهرتان بیداد بود
شهرتان از خون ما آباد بود
آسمان خالی شد از فریادتان
بیستون در حسرت فرهادتان
کوه کندن گر نباشد پیشه ام
بویی از فرهاد دارد تیشه ام
عشق از من دور وپایم لنگ بود
قیمتش بسیار و دستم تنگ بود
گر نرفتم هر دو پایم خسته بود
تیشه گر افتاد دستم بسته بود
چند روزی هست حالم دید نیست
حال من از این و آن پرسید نیست
گاه بر روی زمین زل می زنم
گاه بر حافظ تفا ئل می زنم
حافظ دیوانه فالم را گرفت
یک غزل آمد که حالم را گرفت
ما زیاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می پنداشتیم!!!

تارا بازدید : 8 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
كل منابع کارشناسی ارشد روان­شناسی و مشاوره (سراسری) 1392
توجه: منابع شمارۀ 1 و 2 اهمیت یکسان دارند، منابع بعدی بر اساس اولویت رتبه بندی شده­اند.
کارشناسی ارشد روان­شناسی (سراسری)
 
روان­شناسی بالینی (ضریب 3)
1
روان شناسی بالینی فیرس
ترجمۀ فیروزبخت
انتشارات رشد
2
روان شناسی بالینی پورشریفی
نوشتۀ پورشریفی
انتشارات سنجش
3
روان شناسی بالینی شاملو
شاملو
انتشارات رشد
4
نظریه های روان درمانی پروچاسکا
ترجمۀ سیدمحمدی
انتشارات ارسباران
5
خلاصۀ روان پزشکیِ کاپلان (فقط جلد 2 و 3)
ترجمۀ فرزین رضاعی
6
راهنمای سنجش روانی مارنات
ترجمۀ پاشاشریفی
 
روان­شناسی رشد (ضریب 2)
1
روان شناسی رشدِ  لورا  بِرک (دو جلدی)
ترجمۀ سیدمحمدی
انتشارات ارسباران
2
رشد ژنتیک منصور
نوشتۀ دکتر منصور
انتشارات سنجش
3
روان شناسی رشد  ویلیام کرین
ترجمۀ خویی نژاد
 
آسیب شناسی روانی (ضریب 2)
1
آسیب شناسی روانی سلیگمن (دو جلدی)
ترجمۀ سیدمحمدی
انتشارات ساوالان
2
خلاصۀ روان پزشکیِ کاپلان (فقط جلد 2 و 3)
ترجمۀ فرزین رضاعی
3
روان شناسی کودکان استثنایی
میلانی فر قومس
4
روان شناسی کودکان استثنایی
مریم سیف نراقی
 
علم النفس (ضریب 1)
1
روان شناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی
احدی، بنی جمال
2
روان شناسی شخصیت از دیدگاه اسلام
احمدی
 
فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان (ضریب 1)
1
روان شناسی فیزیولوژیک
خداپناهی
2
روان شناسی انگیزش و هیجان
خداپناهی
3
روان شناسی انگیزش و هیجان مارشال ریو
ترجمۀ سیدمحمدی
انتشارات ارسباران
4
روان شناسی کودکان استثنایی
مریم سیف نراقی
 
روان­شناسی عمومی (ضریب 2)
1
زمینۀ روان شناسی هیلگارد، دو جلدی جدید، 2009 (منبع جدید).
گنجی
انتشارات ساوالان
۲

زمینۀ روان شناسی سانتراک
ترجمۀ فیروزبخت 
  
   منابع مشاوره در ادامه مطلب را کلیک کنید

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 92
  • بازدید سال : 441
  • بازدید کلی : 3,935